Persbericht | 20 mrt 2020

Meerderheid studenten bereid bij te springen in zorg en distributie

Rotterdam, 20 maart 2020 – Een groot deel van de studenten in de randstad is bereid om bij te springen waar nodig ten tijde van de coronacrisis. 62% van de studenten staat direct open voor flexwerk in de zorg en 60% wil graag helpen in de logistiek of voedselindustrie. Nog eens 50% zou aan de slag willen in de schoonmaak of kinderopvang. Dat blijkt uit een oproep van studentenuitzendplatform Youbahn aan bijna 5.000 studenten in de randstad. Hoewel in een aantal sectoren, zoals de horeca, op dit moment nagenoeg geen werk is, zijn er andere branches waar juist meer behoefte is aan arbeidskrachten. Om deze industrieën beter te kunnen bedienen deed Youbahn een oproep. Zo brengt het platform in kaart of de tekorten aan mankracht door studenten ingevuld kunnen worden.

In welke branche zouden studenten willen werken? Dat is de vraag die door Youbahn aan bijna 5000 studenten werd gesteld. Opvallend is dat veel studenten bereid zijn om hun favoriete bijbanen in de evenementen- en horecabranche te verruilen voor een bijbaan in de zorg.

1Zorg62,8%
2Voeding/voedselketen/logistiek60,5%
3Callcenters – klantenservice60,5%
4Hulpverlening54,7%
5Ziekenhuizen53,5%
6Meldkamer51,2%
7Kinderopvang50,0%
8Schoonmaak50,0%
9Internet & telefoonvoorziening37,2%
10Bezorgdiensten

11Telecom/providers32,6%

Nieuwe app en platform

Youbahn lanceerde begin dit jaar een geheel nieuwe app en portal. Met het nieuwe platform, matchen zij nog beter en vooral sneller studenten en werkgevers. Zonder tussenkomst van een intermediair. Dit biedt werkgevers de mogelijkheid om super flexibel en last-minute hun diensten in te vullen en in te spelen op onverwachte veranderingen, zoals deze coronacrisis. Youbahn is bovendien het enige platform in Nederland dat studenten helpt om flexibel bij te verdienen waar, wanneer en hoe vaak het hen uitkomt.

Shutterstock 1743865868

Persbericht | 24 nov 2020

Youbahn lanceert nieuw uitzendplatform voor studenten

Uitzendplatform Youbahn heeft een geheel nieuw platform gelanceerd. Youbahn is sinds 2016 een uitzendbureau voor studenten en presenteerde dit voorjaar een geheel nieuwe branding.

Shutterstock 314848460

Persbericht | 08 okt 2020

76% van de studenten werkt door coronacrisis in andere sector

De coronacrisis is van grote invloed op de bijverdiensten van 79% van de studenten. Dat blijkt uit een onderzoek onder 1.000, in de randstad, ingeschreven studenten bij uitzendplatform Youbahn.