Blog | 14 mrt 2022

“99% van mijn shifts wordt vervuld door een groep van enthousiaste Youbahners.”

Met een paar shifts online als pilot ging Optisport Schiedam van start. Dat beviel zo goed dat ze alleen nog maar Youbahn gebruikt voor haar flexibele schil. We vroegen Jeannette Habermehl, horecamanager bij Optisport Schiedam, naar haar ervaringen met het platform.

Kan je wat vertellen over Optisport Schiedam?
“Optisport Schiedam is een sportcentrum wat beschikt over meerdere sporthallen, gymzalen en twee zwembaden in de regio. We bieden onderdak aan o.a. (sport)verenigingen, scholen en particulieren. Youbahners gaan bij ons vaak aan de slag bij het horecagedeelte of bij de receptie.”

Waarom ben je gaan samenwerken met Youbahn?
“Tijdens de coronapandemie merkte ik dat ik steeds meer moeite had met het vinden van personeel. Veel jongeren die bij ons werken doen dit als bijbaantje naast hun studie. In het afgelopen jaar zijn meerdere hiervan afgestudeerd en werken nu fulltime in hun vakgebied. Hierdoor begon ik steeds meer gaten te krijgen in m’n rooster.”

Ik zie dat jullie de shifts ver vooruit plannen. Heeft dit invloed op het aantal reacties dat je ontvangt?
“Zeker! Ik maak mijn rooster vaak 6 weken vooruit, waardoor ik meteen al zie welke gaten ik nog heb. Deze plaats ik dan altijd meteen op het platform. De meeste reacties zie ik ongeveer een week voordat de shift begint. Dan hebben jongeren vaak een beeld van hoe hun week eruitziet en wanneer ze kunnen werken. Op dit moment wordt 99% van mijn shifts vervuld door een groep van enthousiaste Youbahners. Daarnaast merk ik ook dat een goed uurloon ook helpt. Ik plaats mijn shifts vaak voor € 13,80 op het platform. Hierdoor valt deze ook goed op tussen de rest.”

Inmiddels hebben jullie een flexpool van 4 Youbahners. Heeft dit invloed op het aantal reacties op een shift?
“Het heeft niet direct invloed op het aantal reacties op mijn shifts, maar wel in de mate waarin ze vervuld worden. Ik heb ingesteld dat Youbahners die ik uitnodig voor mijn shift automatisch geaccepteerd mogen worden door het platform. Hierdoor lijken shifts soms opeens te zijn verdwenen, terwijl ze dan al vervuld zijn door een Youbahner die ik heb uitgenodigd. Door het werken met een flexpool worden al mijn shifts vervuld.”

Zou je ons platform aanraden aan anderen?
“Ik heb het platform van Youbahn al meerdere keren aangeraden aan collega’s en vrienden. Het gemak waarbij ik mijn rooster kan aanvullen is ideaal. Daarnaast kan ik het platform ook heel makkelijk gebruiken wanneer ik zelf achter de bar sta. De website werkt heel goed op mijn mobiel, waardoor ik letterlijk het gevoel heb dat ik een extra flexibele schil in m’n broekzak heb.”

Wil jij via ons uitzendplatform Youbahners eenvoudig inzetten voor jouw bedrijf? Bekijk de mogelijkheden op Youbahn.nl/voor-werkgevers

Blog | 10 jan 2022

Met deze 3 tips accepteer je de beste Youbahner voor je shift

Yes! De reacties op je shift blijven binnenstromen. Heel leuk, maar je hebt nu een luxeprobleem want welke Youbahner ga je accepteren? Wij geven je 3 tips om deze keuze een stuk makkelijker te maken.

The lobby fizeaustraat

Blog | 11 okt 2021

“Binnen een paar uur had ik al een ervaren Youbahner die de shift wilde oppakken.”

In juni 2021 startte Hotel V – The Lobby, een viersterrenhotel in Amsterdam, haar samenwerking met ons. Door een tekort aan personeel, werden de vacatures voor afwasser steeds lastiger te vervullen. We vroegen Jeroen van Spall van Hotel V – The Lobby over zijn ervaringen met ons platform.

Blog | 26 mei 2021

5x hoe je met een aantrekkelijk profiel sneller wordt gekozen voor een shift

Je mag jezelf een echte Youbahner noemen want je kan nu reageren op de meest relaxte shifts. Krijg je die shift maar niet te pakken? Hè balen, je had toch best een leuke motivatie geschreven. Welke punten op je checklist missen er dan nog? Met deze tips maak je een profiel die on -point is. Zo maak je meer kans op die toffe shifts.