Algemeen | 29 jun 2020

Wat is een flexibele schil en waarom dit gunstig is voor jouw bedrijf?

Werken met een flexibele schil betekent dat je naast je vaste medewerkers, ook gebruik maakt van uitzendkrachten op de momenten dat dit nodig is. Denk bijvoorbeeld aan seizoensgebonden drukte of het verwerken van grote orders. Youbahn richt zich dan ook specifiek op branches waarbij dit vaak het geval is, zoals horeca & evenementen, hospitality & promotie, housekeeping, delivery & logistiek, klantenservice & callcenter, food & productie, en retail.

De voordelen van een flexibele schil

Gemakkelijk en snel beschikking hebben tot extra personeel op piekmomenten

Bij Youbahn geldt een minimale afname van slechts 1 uur, dus je betaalt nooit meer dan dat je nodig hebt.

Risico’s beperken

Alle risico’s met betrekking tot het flexibel inzetbaar personeel zijn voor Youbahn. Denk hierbij aan arbeidsongevallen of ziekteverzuim.

Financiële risico’s beperken

Omdat je jouw flexibele schil pas inzet wanneer jij de extra medewerkers nodig hebt, houd je zelf de controle over de planning. Ook kun je in overleg diensten tot kort voor de aanvang van de dienst annuleren.

Nadelen van een flexibele schil

Telkens opnieuw inwerken medewerkers

Youbahn biedt de mogelijkheid om een poule op te bouwen. Dit betekent dat je medewerkers gemakkelijk opnieuw uit kunt nodigen.

Kosten

Het tarief dat je betaalt voor een Youbahner is inclusief alle werkgeverslasten, verzekeringen, vakantiegeld en overige reserveringen. Het minimumtarief is slechts € 17,50 per uur. Uiteraard betaal je alleen voor de gewerkte uren.

En onze studenten?

Youbahners hebben bewust gekozen voor onze manier van werken. Dit omdat Youbahn perfect aansluit bij het studentenleven. Youbahners bepalen zelf waar, wanneer en hoeveel zij werken. Dit, in combinatie met het werken vanuit poules, zorgt ervoor dat Youbahners zeer gemotiveerd zijn.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van een flexibele schil voor jouw bedrijf? Of wil je meer informatie over de oplossingen die Youbahn biedt? Klik dan hier.

Studenten

Algemeen | 14 mei 2020

Update 03-06-2020: corona-uitkering voor flexmedewerkers

Meer flexwerkers die door de coronacrisis geen werk meer hebben, kunnen een uitkering krijgen. Maar het bedrag wordt lager.