Financial Controller

Ben jij toe aan een financieel verantwoordelijke positie en vind je het leuk om te werken in een klein en gedreven team? Vind je het leuk om in een hard groeiende, innovatieve en dynamische ‘tech’ scale-up organisatie te werken? Dan zijn we op zoek naar jou!

De Organisatie
Youbahn is het eerste uitzendplatform van Nederland gericht op flexibel werk. We zijn een energiek, jong en snelgroeiend bedrijf dat in de transitie zit van start-up naar scale-up. Via ons platform werken dagelijks honderden Youbahners bij verschillende opdrachtgevers. Dat het uitzendplatform een succes is, is gebleken. In 2022 verwachten we de omzet te verdrievoudigen!

Youbahn is onderdeel van ADG, Met 42.000+ medewerkers is ADG een van de grootste private werkgevers van Nederland. Vanwege de groeiambitie is het noodzakelijk dat finance en data-afdeling een meer professionele en permanente invulling krijgt. De afgelopen jaren is de finance functie ad interim ingevuld en opgestart. In deze nieuwe positie krijg je dan ook veel ruimte om verbeteringen aan te brengen in de financiële administratie, cashmanagement en rapportering.

De Rol
De Financial controller rapporteert direct aan de Head of Finance & Data en maakt onderdeel uit van het finance & data team (ca. 3 à 4 fte). Het streven is financieel operationele taken zoveel mogelijk te automatiseren of outsourcen, dus naast het uitvoeren van operationele finance taken besteed je veel tijd aan het aanbrengen van verbeteringen in het financiële proces. Verder zal het helpen van de Head of Finance & Data een belangrijke rol spelen. De ambitie van het finance & data team ligt op ‘champions league’ niveau!

Taken & Verantwoordelijkheden

    Het uitvoeren van een gedegen planning & control cyclus;Opstellen en analyseren van 4-wekelijkse rapportages volgens strakke deadlines;Een signalerende rol: je geeft management gevraagd en ongevraagd advies op basis van financiële trends & resultaten die in de rapportage zichtbaar zijn;Je bent verantwoordelijk voor continue optimalisatie van de financiële management-informatie;Je zorgt er voor dat alle transacties tijdig worden verwerkt, dusdanig dat er volgens de afgesproken planning op 4-wekelijkse basis kan worden afgesloten. Maar ook dat bijvoorbeeld betalingen tijdig worden klaargezet en opvolging van openstaande debiteuren;Bijdragen aan het jaarbudget op basis van input vanuit (meer)jaarplan. Elke 4 weken bijdragen aan het bijstellen van verwachting einde jaar (latest estimate) vanuit een vaste planning;Jaarlijks opstellen en doorrekenen kostprijsfactoren;Budgetbewaking en tijdige signalering van afwijkingen;Zorgdragen dat relevante wetgeving en afgesloten contracten gekend zijn en dat deze worden nageleefd;Onderhouden van contacten met belastingdienst, pensioenfondsen, externe loonadministraties;Bijdragen aan voorbereiding en uitvoering NEN-4400 audits;Bijdragen aan naleving AVG-regelgeving;Bijdragen aan risk managementbeleid en nalevingspolicy.

Gewenst kandidaat profiel

    HBO werk- en denkniveau (richting bedrijfseconomie);Ervaring met rapporteren aan professionele moedermaatschappij;Kennis van Office 365, PowerBI, AFAS Fin/HRM; Ervaring met uitzendsystemen is een pré maar geen must;Ervaring met het toepassen van planning & control cycli;Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling (met gevoel voor communiceren met cijfers);Accuraat, efficiënt en kan goed samenwerken;Drive voor efficiënter werken;Energiek, proactief, besluitvaardig en flexibel;Proactief, kort op de bal en meedenkend;Affiniteit met het werken in een ’tech’ scale-up omgeving.

Salarisindicatie
Marktconform

Locatie
Flexibel (hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam, op korte termijn zal er ook een nieuwe ‘hub’ in Amsterdam geopend worden). Thuiswerken (maximaal 2 dagen) behoort tot de mogelijkheden.