CRM Manager

Over Youbahn
Youbahn is het studentenplatform voor werk. Via ons platform bepalen studenten zelf waar en wanneer ze werken. Opdrachtgevers kiezen op basis van aanmeldingen de kandidaat die het beste bij de shift past. We bestaan pas een klein jaar, maar groeien hard.


De rol

Met een sterke ambitie voor 2021 is dit een perfect moment om je aan te sluiten bij het marketingteam als CRM-lead en aan het roer te staan om de uitzendplatform wereld te veroveren. Je kernfocus is het bouwen van de beste klantervaring met als doel LTV te maximaliseren. Je spart, inspireert en zet testen uit om samen met de rest van je team tot de beste resultaten te komen.

Je houdt niet alleen van de creatieve kant van CRM (het samenstellen en bouwen van het klanttraject), je hebt een scherp oog voor cijfers en gegevens en houdt ervan om resultaten te analyseren om erachter te komen wat we goed doen en hoe we dit kunnen verbeteren.

Bij Youbahn staan we voor experimenteren, nieuwsgierigheid en samenwerken. We houden van zelfstarters die in staat zijn om duidelijke doelen en KPI's te formuleren. Je zal in deze positie nauw samenwerken met de brand manager, growth hacker en head of marketing.

Je verantwoordelijkheden zijn

    Onze CRM-strategie ontwikkelen om de betrokkenheid van onze bestaande gebruikersbasis aanzienlijk te vergroten, zowel B2B als B2C. Inzichten creëren op basis van gegevens die resulteren in strategieën om retentie, betrokkenheid en LTV te verbeteren Een klantgerichte benadering toepassen op al onze activiteiten Nieuwe manieren/kanalen verkennen om onze klanten te verrassen en bestaande kanalen optimaliseren. Leadgeneratie- en dataverrijkingsprojecten uitvoeren om onze database te laten groeien, onderhouden en optimaliseren. Levenscyclus inzichtelijk maken en o.b.v. data optimaliseren


Wat doe je

    Je bent de drijvende kracht achter onze loyalty, care en feedback campagnes. Je onderhoudt en beheert het succes van alle uitgaande e-mails en bent elke dag bezig om deze te verbeteren. Je neemt je verantwoordelijkheid bij de optimalisatie van onze customer journeys. Je loopt niet weg voor ambitieuze doelstellingen en harde KPI-targets. Het opzetten van een A/B test plan voor het testen van e-mail content, subjectlines, verzendtijden en andere testen waarvan de uitkomsten kunnen bijdragen aan het optimaliseren van onze bestaande en nieuwe e-mailprogramma’s. Je werkt actief aan de opbouw en verrijking van onze database. Je presenteert heldere rapportages en maakt vanuit jouw creatieve visie op e-mail marketing direct daadkrachtige verbeterpunten bespreekbaar.


Functie eisen

    Je bent creatief Je hebt ervaring met het bouwen van templates in een ESP (bij voorkeur Clang) Je hebt ervaring met het bouwen van uitgebreide customer journeys Je weet marketing/sales kansen via e-mail te benutten Het is een pré als je ervaring hebt met een CDP Je hebt ervaring met het optimaal inzetten van een database. Het is een pré als je zelf de uitingen kan designen Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift Kennis van A-B testing.


Wie ben je

    5+ jaar e-mailexpertise Trackrecord van succes in e-mailautomatisering en hands-on mentaliteit Sterke communicatieve en stakeholdermanagementvaardigheden Datagedreven, inzichten creëren uit data die de basis vormen voor strategieën Ervaring met marketingautomatiseringsplatforms (bij voorkeur Clang) Ervaring in een snelgroeiende organisaties (startups en scale ups) Een zelfstartende mentaliteit, in staat om te werken in een agile, crossfunctioneel team.

Enthousiast? Mail je motivatie en CV naar Michiel via m.dijkstra@youbahn.nl.